Hej alla släktforskningsintresserade...

0kommentarer

Nu har jag tänkt länge att skriva lite om min släktforskning. Jag hade tänkt börja för "längesedan". En del har forskat i herrans många år, jag har bara forskat sedan januari 2010. Tyvärr så började jag ganska sent i livet, därför har jag nu gått miste om många muntliga berättelser. Nästan alla nära anhöriga är borta, farmor, farfar, mormor och morfar. Ja mormor och morfar träffade jag aldrig, de var döda innan jag föddes.
Nu är det jag som kollar bakåt och jag hittar en hel del intressanta personer, jag har den där klassiska mördaren, Daniel "David" Hamnqvist f: 1793 i Åmål, som mördade Jörg Jörgensson med ett stämpeljärn, tyvärr har jag inte hittat någon dödsdag på honom trots jag sökt i två år. Men det kommer...
 
Hoppas ni blir flitiga på att kommentera, ge tips, skicka länkar...
 
Sedan har jag bla mina anor i värmland och är relaterad till Selma Lagerlöf, Nils Ferlin och Gustav Fröding, som så många andra. Det var också en släkting till mig, som tog det berömda fotot av Gustav Fröding på dödsbädden i Gröndal, där han poserar i sin särk tillsammans med sin sköterska Signe...
 
                                                         Foto: Herman Hamnqvist
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej